top of page
חיפוש

טיולים בגשם

החורף הגיע וחלקנו מחבבים את האווירה הסגרירית ומברכים על בוא החורף, אך עבור הכלבים החורף מכיל בתוכו אתגרים רבים. טיולי גשם דורשים הכנה הדרגתית, סבלנות ועידוד מצידנו ועם מספיק אימונים וחיזוקים חיוביים, טיולים בגשם יכולים להיות מהנים כמו טיולים קיציים עבור חברינו הכלבים.


לא כל הכלבים מחבבים מים ולכן עלינו לעזור להם להתרגל לרעיון של מזג אוויר רטוב. הדבר הראשון המומלץ לעשות זה להרגיל את הכלב למים בגישה חיובית. ככל שהכלב יבין שמים יכולים להיות מהנים כך הטיול בגשם יהיה הרבה יותר קל ונעים. בגורים עד גיל שלושה חודשים קיים חלון הזדמנויות להטמיע חוויות חיוביות, זו התקופה בה גורים מקבעים את התחושות שלהם לגבי מה בטוח ומה לא. באמצעות חשיפה נכונה הם יישארו עם התחושה הזאת גם בבגרותם.

שימו לב, גם יש לכם כלב בוגר שכבר מגלה רתיעה ממים, זה לא אומר שאי אפשר לשנות את רגשותיו, מומלץ לעבוד בעזרת התניית נגד ולקשר את הגירוי הלא נעים לגירוי נעים- למשל חטיף או משחק.

הנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם להרגיל את כלבכם-

1. זרקו חטיפים על הדשא הרטוב ותנו לכלבכם למצוא אותם. זה יכול לעבוד גם עם כדור או כל משחק אחר שכלבכם אוהב.

2. הפעילו צינור עם זרם חלש, ותנו לכלב להתעניין בו.

בצעו את כל התהליך בצורה רגועה והדרגתית, עדיף לא לכפות על הכלב ולעשות את הכל בעדינות כדי לא לפגוע בקשר בינכם לבין כלבכם.

בזמן טיולים בגשם, השתמשו בחטיפים כדי להקל על כלבכם ותרעיפו עליו שבחים על כך שהוא הולך לצידכם בטיול. יכול להיות שהוא לא ייהנה מהטיול בגשם אך הוא ילמד שהטיול קצר, ממוקד ומלווה בהמון חטיפים. שימו לב שבמידה ואתם מקצרים את הטיולים עליכם למצוא דרכים אחרות לפרוק לכלבכם אנרגיה: לשחק איתו בבית, ללמד טריקים וכדומה. בזמן שיורד גשם הכלב לחוץ ומפוחד ולכן חשוב לשמור עליו רתום ברצועה לידכם. בטיחות מעל הכל.

בנוסף בזמן טיול גשום יש להימנע מהליכה עם ציוד אשר עלול להפחיד את הכלב, אם הכלב מפחד ממטריות נסו להימנע מהשימוש בהן ונסו להרגיל אותו בצורה מבוקרת למטריה לא בזמן הגשם.

לאחר הטיול הגשום הקדישו את הזמן לייבש את כל גופו תוך מתן תשומת לב לכפות רגליו, אוזניו ופניו.



32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page